Pojęcie brandingu jest świetnie znane każdej firmie, która dąży do posiadania spójnego i unikalnego wizerunku. To właśnie branding odpowiada za kreowanie wizerunku marki oraz budowanie jej pożądanej wizji w oczach klientów. Bez brandingu trudno mówić o silnej, stabilnej i rozpoznawalnej marce zwłaszcza w dzisiejszych czasach, kiedy konkurencyjność jest jednym z warunków utrzymania się na rynku. Sprawdźmy, na czym w praktyce polega branding i jak przeprowadzić go we właściwy, profesjonalny sposób.
Co kryje się pod pojęciem brandingu?
Branding najprościej możemy zdefiniować jako proces mający na celu budowanie świadomości marki oraz jej pozytywnego, pożądanego wizerunku w oczach odbiorców. Branding jest w stanie skutecznie podkreślić i uwydatnić wartości, jakimi w swojej działalności kieruje się marka oraz wyróżnić ją na tle konkurencji. Jest przeprowadzany poprzez zastosowanie odpowiednich narzędzi i technik marketingowych, które pozwalają na dostarczenie spójnego, przyjaznego i łatwego w odbiorze przekazu, który trafi bezpośrednio do grupy docelowej.
Harmonijny i spójny branding systematycznie buduje zaufanie oraz lojalność klientów, z kolei jego silny charakter wyróżnia markę na tle konkurencji oraz pozwala utrzymywać konkurencyjność na stale wysokim poziomie. Wszystko to jest możliwe do uzyskania dzięki właściwemu i umiejętnemu planowaniu poszczególnych działań podejmowanych w ramach brandingu. Z uwagi na złożoność brandingu oraz jego ogromne znaczenie dla dalszych losów marki, większość świadomych firm nie decyduje się na jego przeprowadzenie we własnym zakresie, lecz powierzenie brandingu profesjonalistom – agencji brandingowej.
Jakie korzyści zapewnia prawidłowo przeprowadzony branding?
Z brandingiem realizowanym we właściwy sposób wiążą się liczne, długofalowe korzyści dla każdej firmy. Branding pozwala marce nie tylko zaistnieć w świadomości jej odbiorców, ale także utrwalić się w niej na naprawdę długi czas. Dzięki niemu firma ma szansę zyskać szerokie grono zadowolonych i lojalnych klientów, którzy będą nie tylko regularnie korzystali z jej usług, ale także polecali je swoim bliskim, znajomym oraz użytkownikom internetu. Branding pozwala skutecznie zwiększać zasięgi firmy oraz stale poszerzać grono jej odbiorców, z sukcesem wprowadzać nowe produkty oraz odświeżać te już istniejące.
Kolejną istotną korzyścią, jaka wiąże się z prawidłowo przeprowadzonym brandingiem jest możliwość nakładania na produkty i usługi wyższej marży. Na taki krok mogą pozwolić sobie jedynie solidne i cieszące się wysoką renomą firmy, których klienci są w stanie zapłacić wyższą cenę za lepszą jakość usług oraz wysoki poziom obsługi klienta. Co ważne, wyższe ceny mogą być ustalane już na samym początku działalności firmy, pod warunkiem, że udowodni ona swoją wyższość nad konkurencją oraz wartościowość swoich usług. Wreszcie, branding zapewnia firmie dobrą reputację oraz podnosi jej wartość materialną, co ma ogromne znaczenie dla jej przyszłych losów oraz możliwych planów sprzedaży w przyszłości.
Słowo od sponsora.