26 października 2022

Na jakie metody płacenia powinny postawić dzisiaj start-upy?

Start-up można określić jako nowo powstające przedsiębiorstwo, które wprowadza na rynek innowacyjne rozwiązania, rozwija je i testuje. Planujesz założyć tego typu biznes? Sprawdź jak otrzymać darmowe terminale płatnicze dla małych firm i dowiedz się, jakie metody płatności są najchętniej wybierane przez klientów.

Czy każda nowa firma to start-up?

Wiele osób uważa, że start-up to nic innego jak nowo powstająca firma, która po prostu zaczyna działalność. W rzeczywistości jednak pojęcie to odnosi się do tych przedsiębiorstw, które cechuje innowacyjność. Start-upy wprowadzają zupełnie nowe rozwiązania i oferują usługi lub produkty stworzone od podstaw. Wiąże się to oczywiście z pewnymi zagrożeniami, bo tego typu przedsiębiorstwa nie mogą skorzystać z doświadczenia innych, rozwijając swoją działalność i testując proponowane rozwiązania. Istotne znaczenie ma więc obserwacja rynku i reagowanie na ewentualne zmiany. Aby zwiększyć szanse na sukces warto też śledzić badania dotyczące preferencji potencjalnych klientów.

Dlaczego warto postawić na płatności bezgotówkowe?

Płatności bezgotówkowe to chętnie wybierana metoda opłacenia rachunku za towary lub usługi. Wyniki badania „Płatności bezgotówkowe oczami Polaków 2021” wykazały, że dla 64% ankietowanych karta płatnicza jest najczęstszą formą płatności.[1] Pod koniec marca 2022 roku na polskim rynku funkcjonowało łącznie 43,6 mln kart płatniczych.[2] Co istotne, niemal połowa badanych stwierdziła, że chce mieć wybór preferowanej metody płatności.[3] Jeśli zamierzasz założyć własną firmę i wprowadzić na rynek zupełnie nową usługę lub produkt, zapewnienie potencjalnym klientom wyboru podczas dokonywania płatności może zachęcić większą liczbę osób do skorzystania z Twojej oferty. W ten sposób tworzysz też pozytywny wizerunek swojej marki i budujesz jej pozycję na rynku. Musisz też pamiętać, że zgodnie ze zmianami wprowadzonymi wraz z programem Polski Ład, masz obowiązek zapewnić klientom płatności bezgotówkowe w faktycznym miejscu wykonywania usług, jeśli ewidencjonujesz sprzedaż za pomocą kas fiskalnych.

Zobacz również:  Fotowoltaika w gospodarstwie rolnym - jakie korzyści przyniesie?

Darmowe terminale płatnicze dla małych firm

Najprostszy sposób, aby zapewnić klientom płatności bezgotówkowe, to wykorzystanie terminala płatniczego. Przedsiębiorcy mogą takie urządzenie kupić lub je dzierżawić uiszczając co miesiąc odpowiednią opłatę u agenta rozliczeniowego. Właściciele biznesów, którzy w ciągu ostatniego roku nie mieli podpisanej umowy z żadnym agentem, mogą otrzymać darmowy terminal płatniczy dla małych firm dzięki dofinansowaniu od Fundacji Polska Bezgotówkowa. Aby skorzystać z tej możliwości i wziąć udział w Programie Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego, trzeba taką chęć zgłosić u wybranego agenta rozliczeniowego i zawrzeć z nim umowę o akceptację kart. Jeśli Twoja firma zostanie przyjęta przez Fundację do programu, wraz z podpisaniem wspomnianej umowy rozpoczyna się pięciomiesięczny okres dofinansowania. W tym czasie Fundacja pokrywa koszty związane z zakupem lub korzystaniem z terminali płatniczych oraz opłaca prowizję za przeprowadzone transakcje do uzyskania 42 000 zł obrotu.

Zobacz również:  Przetwarzanie materiałów za pomocą kruszarek

Jakie urządzenie do przyjmowania płatności sprawdzi się u Ciebie?

Wybierając darmowy terminal płatniczy dla małych firm, warto skonsultować się z agentem rozliczeniowym, który podpowie, jakie rozwiązanie sprawdzi się w konkretnym biznesie. Jeśli Twoja firma będzie działać wyłącznie stacjonarnie, dobrym rozwiązaniem może okazać się model wymagający stałego podłączenia do sieci. Biznes prowadzony w ruchu wymaga z kolei terminala mobilnego. Poszukując odpowiedniego urządzenia, trzeba sprawdzić w jaki sposób łączy się ono z internetem, aby mieć pewność, że klient dokona płatności niezależnie od miejsca transakcji. Niektóre modele, jak np. terminal Ingenico Move 5000, mogą łączyć się z siecią przez Wi-Fi, Bluetooth lub sieć 3G. Dzięki temu masz gwarancję, że Twój klient niezależnie od miejsca transakcji będzie mógł zapłacić za Twoje usługi w preferowany sposób, a to pozytywnie wpłynie na wizerunek firmy.

[1] https://www.wib.org.pl/wp-content/uploads/2021/10/211021-badanie-Platnosci-bezgotowkowe-oczami-Polakow-2021.pdf

[2] https://www.nbp.pl/systemplatniczy/karty/q_01_2022.pdf

[3] https://www.wib.org.pl/wp-content/uploads/2021/10/211021-badanie-Platnosci-bezgotowkowe-oczami-Polakow-2021.pdf

Artykuł przygotowany przy współpracy z partnerem serwisu.

Powiązane treści