Pomidor — kalorie, właściwości użytkowe, wartość odżywcza

pomidory

Pomidor to zielna roślina jednoroczna należąca do rodziny psiankowatych, która jest bardzo przydatna i występuje w różnych kształtach, rozmiarach i kolorach. Oto ile pomidor ma kalorii, jakie są jego korzyści i wpływ na różne narządy ludzkie.

Ile kalorii jest w pomidorze?

W 100 gramach produktu znajduje się 20-25 kcal. Konieczne jest skupienie się na wadze, ponieważ niektóre odmiany pozwalają uzyskać jeden pomidor o wadze 400 gramów, podczas gdy na przykład jeden pomidor koktajlowy ma bardzo małą wagę. Dzięki minimalnej zawartości kalorii pomidory są aktywnie wykorzystywane w dietach żywieniowych. Warzywo to ma sporą wartość odżywczą, więc spożycie nawet niewielkiej ilości produktu pozwoli poczuć się ożywionym i pełnym energii przez dość długi czas. Wartość kaloryczna pomidora sprawia, że dojrzałe pomidory mogą zastąpić pełny obiad, stając się odżywczym pomocnikiem w odchudzaniu. Ponadto niektórzy wolą diety mono z pomidorów i piją sok pomidorowy w dzień postu.

Aby zorientować się i lepiej zrozumieć, ile kcal jest w pomidorze, należy zwrócić uwagę na poniższą tabelę:

Białko 1,1 g
Tłuszcze 0,2 g
Woda 92 g
Węglowodany 8 g
Błonnik pokarmowy 1,4 g

Korzyści i skład

Po ustaleniu ile kalorii znajduje się w świeżym pomidorze, osoby dbające o zdrowie prawdopodobnie chcą dowiedzieć się o korzystnych właściwościach produktu dla organizmu.

Zobacz również:  Ile kalorii ma pomidor i jak najlepiej go spożywać?

Wspomaga trawienie

Ponieważ warzywo jest wodniste i łatwe do przeżucia, jest szybko rozkładane w żołądku. Dietetycy uważają, że korzystna jest nie tylko wartość kaloryczna pomidora, ale także jego właściwości lecznicze w zapaleniu błony śluzowej żołądka (jeśli jest spożywany w niewielkich ilościach).

Pomidor kiszony jest nie tylko niskokaloryczny, ale zawiera również znaczną ilość kwasu mlekowego, który ułatwia rozmnażanie mikroflory jelitowej. Skórka z pomidora pozwala jelitom być zawsze stonowanym i aktywnym.

Pozytywnie wpływa na metabolizm

Witaminy z grupy B zawarte w pomidorze mają pozytywny wpływ na metabolizm. Ponadto, ze względu na dużą zawartość wody, pomidory pozytywnie wpływają na pracę nerek, a nawet mogą eliminować kamienie (tylko przy braku poważnych patologii nefrologicznych).

Przyczynia się do prawidłowego funkcjonowania serca

Świeże pomidory zawierają dużo żelaza. Jeśli chodzi o pomidory kiszone i marynowane, zawierają one dużo soli. W związku z tym po spożyciu może wystąpić wzrost ciśnienia krwi.

Podnosi na duchu

Wiele osób jest podekscytowanych nie tylko niewielką ilością kalorii w pomidorze, ale także obecnością serotoniny, która jest uważana za hormon szczęścia. Pomidory są polecane osobom, które cierpią na depresję.

Zobacz również:  Czy dieta ośmiogodzinna jest skuteczna i przyniesie oczekiwany spadek wagi?

Jeśli chodzi o składniki odżywcze, pomidory zawierają:

  • Karoteny, które nie tylko nadają warzywu czerwony odcień, ale także poprawiają wzrok człowieka;
  • Antyoksydanty, które mają korzystny wpływ na wszystkie narządy;
  • Witaminy z grupy B i C. Normalizują procesy metaboliczne w organizmie;
  • Potas, który kontroluje ciśnienie krwi;
  • Fosfor, cynk i inne substancje, które mogą unormować funkcjonowanie narządów i zwiększyć odporność;
  • Witamina K1, która sprzyja szybkiemu krzepnięciu krwi;
  • Witamina B9, która umożliwia prawidłowy wzrost tkanek (szczególnie korzystna dla kobiet w ciąży);
  • Naringenina, która zmniejsza stan zapalny.

Dobra wiadomość jest taka, że uprawa ulubionej odmiany pomidora nie jest zbyt trudna, więc każdy może kupić nasiona pomidorów, zrobić wszystkie przygotowania i posadzić pomidora na swojej działce.

Pomidor jest bardzo smacznym i zdrowym warzywem. Możesz je jeść bez obaw o swoją sylwetkę i nadal dostarczać organizmowi wielu składników odżywczych. Każdy powinien regularnie włączać go do swojej diety.

[Total: 1 Average: 5]