Pomidory koktajlowe — skład, kalorie, korzyści dla zdrowia

pomidorki koktajlowe ile kalorii

Pomidory koktajlowe to małe, okrągłe odmiany pomidorów przypominające wiśnie. Pomidorki koktajlowe: kcal, skład i właściwości odżywcze — wszystkie te kwestie omówimy w poniższym artykule.

Skład i zawartość kalorii w pomidorach koktajlowych

Małe pomidory mają taką samą ilość składników odżywczych jak zwykłe pomidory. Zarówno smak, jak i zapach tego warzywa przypomina nam jego „wielkiego krewnego”.

Zawartość kalorii w pomidorach koktajlowych wynosi 24,2 kcal na 100 g produktu, w tym:

Białko 1,2 g
Tłuszcze 2,02 g
Węglowodany 3,84 g
Błonnik pokarmowy 0,81 g
Woda 93,4 g
Kwasy organiczne 0,50 g
Włókna organiczne 0,81 g

Witaminy na 100 g:

Witamina A 1200 mg
Witamina B1 0,06 mg
Witamina B2, ryboflawina 0,039 mg
Witamina B6, pirydoksyna 0,1 mg
Witamina B9, folian 11,3 µg
Witamina C, kwas askorbinowy 25 mg
Witamina E, TE 0,40 mg
Witamina PP, odpowiednik niacyny 0,49 mg

Makroskładniki na 100 g:

Potas, K 290,7 mg
Wapń, Ca 14,3 mg
Magnez, Mg 20,1 mg
Sód, Na 39 mg
Fosfor, Ph 26 mg
Chlor, Cl 60 mg
Siarka, S 12 mg
Zobacz również:  Czy dieta ośmiogodzinna jest skuteczna i przyniesie oczekiwany spadek wagi?

Mikroelementy na 100 g:

Żelazo, Fe 0,9 mg
Mangan, Mn 0,14 mg
Miedź, Cu 112 mg
Cynk, Zn 0,2 mg
Jod, I 2,1 µg
Chrom, Cr 5 µg
Fluor, F 20,1 µg
Molibden, Mo 7 µg
Bor, B 114,96 µg
Kobalt, Co 6 µg

Właściwości użytkowe pomidorów koktajlowych

Przyjemny smak pomidorków koktajlowych jest z pewnością zaletą, ale znacznie ważniejsza jest użyteczność produktu. Te mini warzywa mają takie same właściwości jak tradycyjne pomidory, a nawet je przewyższają, więc z pewnością powinny zostać wprowadzone do diety człowieka.

Korzyści płynące z pomidorów koktajlowych:

  1. Poprawiają nastrój. Dzięki serotoninie, która jest jak lek przeciwdepresyjny, osoba patrzy na świat optymistycznie, zauważa pozytywne cechy nawet w trudnych codziennych sytuacjach.
  2. Normalizują pracę nerek. Na poprawę ich pracy dobrze wpływa zawarta w pomidorach porcja witaminy K. Wspomaga również wchłanianie wapnia.
  3. Poprawiają pracę układu sercowo-naczyniowego. Likopen, który znajduje się w pomidorach koktajlowych, zmniejsza ryzyko chorób tych narządów.
  4. Usuwa nadmiar płynu z organizmu. Pomidorki koktajlowe są bogate w potas i pełnią funkcję diuretyków.
  5. Zmniejszają ryzyko zachorowania na raka takich narządów jak płuca, żołądek, przełyk i jelita. Wspomniany wcześniej likopen redukuje komórki rakowe. Podczas obróbki termicznej korzystne właściwości tego przeciwutleniacza się nie zmniejszają.
  6. Wzbogacają organizm w składniki mineralne. Pomidory są przydatne w przypadku utraty energii, załamania nerwowego czy hipowitaminozy. A zimą, kiedy korzyści ze świeżych zwykłych pomidorów spadają, warzywa koktajlowe uzupełniają brak minerałów i witamin.
  7. Radzą sobie z anemią. Jest to możliwe dzięki żelazowi, które jest częścią tych pomidorów.
  8. Korzystnie wpływają na rozwój układu mięśniowo-szkieletowego nienarodzonego dziecka. Ze względu na bogaty skład chemiczny, zwłaszcza wapń, te mini pomidorki powinny znaleźć się w diecie kobiet w ciąży. Nie należy ich jednak nadużywać, bo może to spowodować biegunkę.
Zobacz również:  Dieta cytrynowa najlepsza na odchudzanie? - Efekty kuracji

Po zbadaniu wszystkich pozytywnych właściwości pomidorów koktajlowych można wyciągnąć następujący wniosek — spożywanie tej odmiany pomidorów jest koniecznością, ale tylko pod warunkiem braku przeciwwskazań.

[Total: 1 Average: 5]